سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از فضل دانشت آن است که دانشت را کم انگاری. [امام علی علیه السلام]

علمی ،آموزشی،تحقیقاتی

name :خصو صیتی است برای تمامی کنترل ها که نام آنها را در قسمت کد معین می کند .

text: خصو صیتی است برای تمامی کنترل ها که عنوان آنها را در قسمت طراحی معین می کند .

enable: خصو صیتی است برای تمامی کنترل ها که می تواند آنها را فعال یا غیر فعال کند .

visibl :خصو صیتی است برای تمامی کنترل ها کهبرای نمایش یا عدم نمایش آنهاست .

word wrop: خصو صیتی است برای  کنترل rich text box که اگر فعال باشد امکان نوشتن را به ما می دهد .

image: برای دکمه های کنترل toolstrip که می توان با آن تصویر زمینه دکمه را عوض کرد .

tooltiptext: خاصیتی است برای نمایش کادر متن که قبل از آن حتماً باید خاصیت autotooltip

را فعال کرد.

آرزو جلو لی

 




مژده فرجی ::: دوشنبه 87/9/11::: ساعت 10:39 صبح

groupbox : کنترلی است که عمل یک قاب را انجام می دهد می توانند تعدادی کنترل را گروه بندی کند

menustrip:  کنترلی است برای ایجاد  نوار منو

toolstrip:کنترلی است برای ایجاد نوار ابزار

 richtextbox: کنترلی است برای ایجاد یک صفحه متنی

list box: کنترلی است برای ایجاد یک لیست

combobox: کنترلی است برای ایجاد لیست ها ی کشوی

chickid:کنترلی است برای ایجاد دکمه های رادیوی که فقط در یک لحظه امکان فعال کردن یک دکمه وجود دارد

آرزو جلولی

 

 

 

 




مژده فرجی ::: دوشنبه 87/9/11::: ساعت 10:24 صبح

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Text;

namespace ConsoleApplication1
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            Console.WriteLine("Enter One Number:");
            int m = int.Parse(Console.ReadLine());
            Program p = new Program();
            int f=p.fact(m);
            int f1 = Program.fact1(m);
              Console.WriteLine("{0},{1}",f,f1);
              Console.ReadLine();
        }

        private int fact(int n)
        {
            if (n <= 1) return 1;
            return n * fact(n - 1);
        }
        static  int fact1(int n)
        {
            if (n <= 1) return 1;
            return n * fact1(n - 1);
        }

 


    }
}

آرزو جلولی




مژده فرجی ::: دوشنبه 87/9/11::: ساعت 10:10 صبح

ausing System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
using System.Collections;

namespace WindowsApplication1
{
    public partial class Form1 : Form
    {
        ArrayList p = new ArrayList();
        ListBox[] s = new ListBox[4];
        public Form1()
        {
            InitializeComponent();
        }

        private void button2_Click( sender, EventArgs e)
        {
            string [] s=new string[4];
            s[0]="پیک";
            s[1]="خشت";
            s[2]="دل";
            s[3]="گشنیز";
            for(int i=0;i<4;i++)
            {
                for (int j = 1; j <= 13; j++)
                {
                    p.Add(s[i] + j.ToString());
                    listBox5.Items.Add(s[i] + j.ToString());
                }
                }

        }

        private void button1_Click( sender, EventArgs e)
        {
            Random r = new Random();
                        for(int i=0;i<4;i++)
                for (int j = 0; j < 5; j++)
                {
                    if (p.Count  != 0)
                    {
                        int x = r.Next() % p.Count;
                        s[i].Items.Add(Convert.ToString(p[x]));
                        p.RemoveAt(x);
                        listBox5.Items.RemoveAt(x);
                    }
                }
            button1.Enabled = false;
        }

        private void button3_Click( sender, EventArgs e)
        {
            Random r = new Random();
             for (int i = 0; i < 4; i++)
                for (int j = 0; j < 4; j++)
                {
                    if (p.Count != 0)
                    {
                        int x = r.Next() % p.Count;
                        s[i].Items.Add(Convert.ToString(p[x]));
                        p.RemoveAt(x);
                        listBox5.Items.RemoveAt(x);
                    }
                }
            button3.Enabled = false;
        }

        private void button4_Click( sender, EventArgs e)
        {
            Random r = new Random();
           
            for (int i = 0; i < 4; i++)
                for (int j = 0; j < 4; j++)
                {
                    if (p.Count != 0)
                    {
                        int x = r.Next() % p.Count;
                        s[i].Items.Add(Convert.ToString(p[x]));
                        p.RemoveAt(x);
                        listBox5.Items.RemoveAt(x);
                    }
                }
            button4.Enabled = false;
        }

        private void Form1_Load( sender, EventArgs e)
        {

            s[0] = listBox1;
            s[1] = listBox2;
            s[2] = listBox3;
            s[3] = listBox4;

        }
    }
}

آرزو جلولی




مژده فرجی ::: دوشنبه 87/9/11::: ساعت 10:3 صبح

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Text;
using System.Collections;

namespace ConsoleApplication1
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            Queue q = new Queue();

            int n;
            do
            {   n = int.Parse(Console.ReadLine());
                q.Enqueue(n);
            } while (n != 0);
            int sum = 0;
            while (q.Count != 2)
            {
                int a = Convert.ToInt16(q.Dequeue());
                 sum += Math.Abs(a-Convert.ToInt16(q.Peek()));       
            }
            Console.WriteLine("{0}",sum );
            Console.ReadLine();

        }
    }
}
آرزو جلولی




مژده فرجی ::: دوشنبه 87/9/11::: ساعت 10:0 صبح

STACK: ساختار مجمو عه ای از عناصر غیر هم نوع که در قالب یک نوع ذخیره می شوند این ساختار در سی شارپ همانند یک کلاس است یعنی کلیه اجزای کلاس همانند سازنده فیلد و متدها در این ساختار نیز قابل پیاده سازی است               }نام ساختار     STACK

                                                                               سازنده

                                                                                 فیلد ها

                                                                                متد ها

                                                                             {

بعد از تعریف این ساختار برای استفاده از آن باید از روی استک متغییر تعریف کنیم.                                            

  ;   نام متغییر        نام ساختار 

مقایسه STACK  باCLASS : همانطور که دید ساختار STACK مشابه ساختار CALSS انواع تعریف شده از روی کلاس شی بوده و جزء انواع ارجاعی اشاره گر به شمار می آید ولی انواع تعریف شده از روی STACK مانند سایر متغییر ها جزء انواع مقدار دهی می باشد .

اگر برای یک کلاس سازنده ای ننویسیم در این صورت خود کامپایلر سازنده پیش فرضی برای آن ایجاد خواهد کرد ولی در مورد STACK  ها این چنین و اگر STACK داری سازنده نباشد دیگر از کلمه از کلیدی NEW برای تعریف متغییر از روی آن استفاده نمی شود یک کلاس می تواند زیر کلاس داشته باشد مگر اینکه خودش زیر کلاس کلاس دیگر باشد در حالی که یک STACK چنین نیست

 




مژده فرجی ::: شنبه 87/9/9::: ساعت 2:11 عصر

نمایش کادر های محاوره ای و ایجاد آنها

MAASSAG BOX BUTTON: در این قسمت تعداد دکمه ها را انتخاب می کنیم.

DIFULT BUTON: در این قسمت دکمه پیش فرض را انتخاب می کنیم .

ICON BOX:تعداد آیکن را مشخص می کند .

 




مژده فرجی ::: شنبه 87/9/9::: ساعت 1:51 عصر

Queue:کلاس صف    

 

 

صف :مجموعه ای از عناصر که ترتیب خروج به ترتیب ورود انجام می گیرد .این ساختار یک قسمت به نام ابتدا ویک قسمت به نام انتها دارد .عنصری که وارد می شود در انتها قرار می گیرد واگر بخواهیم عنصری را حذف کنیم از ابتدای صف حذف می کنیم .برای استفاده از این ساختار

تعریف می کنیم به صورت زیر:queueابتدا یک شی از نوع 

 

Queue    q =new    Queue()

                                                                                                                                                

         :Queue متدهای     

 

: از این متد برای وارد کردن عنصر به انتهای صف استفاده می شود.Enqueue

 ازاین متد برای حذف کردن عنصر از ابتدای صف بکار می رود.:Denqueue

از این متد برای نشان دادن اولین عنصر به کار می رود .:peek   

  از این متد برای نشان دادن تعداد عناصر به کار می رود .:count

 

 

          Array list  a =new Array list ()  :Array list

 

ساختاری است مشابه آرایه با این تفاوت که نسبت به آرایه حالت گویاتری دارد و مشکلاتی که استفاده از آرایه ها را به دنبال دارد دراین کلاس نداریم .به عنوان مثا ل اگر بخواهیم اندازه یک آرایه را تغییر دهیم مجبوریم که یک آرایه جدید ایجاد کنیم سپس عناصر را یک واحد به سمت ابتدا یا انتهای آرایه شیفت دهیم در حالی که این کلاس با اضافه شدن عنصر بزرگ وبا حذف عنصر حجم آن کم می شود.

 با استفاده از این متد می توان یک عنصر را به انتهای لیست اضافه کرد :Add

: با استفاده از این متد می توان یک عنصر را از انتهای لیست حذف کرد.Remove

: : با استفاده از این متدمی توان عنصر ولیست را به خانه چندم اضافه کرد. Insert

: : با استفاده از این متدمی توان ظرفیت یک عنصر را نشان داد . copysity

: : با استفاده از این متدمی توان عناصر را مرتب کرد . Sort

: : با استفاده از این متدمی توان عناصر را جستجو کرد . Binary serch




مژده فرجی ::: جمعه 87/9/8::: ساعت 5:28 عصر

using System;

using System.Collections.Generic;

using System.ComponentModel;

using System.Data;

using System.Drawing;

using System.Text;

using System.Windows.Forms;

namespace WindowsApplication1

{

public partial class Form1 : Form

{

public Form1()

{

InitializeComponent();

}

private void button1_Click( sender, EventArgs e)

{

bmove(button2 );

}

private void bmove(Button b)

{

b.Text = "C#";

b.BackColor = Color.Coral;

b.Left = 100;

b.Top = 200;

b.Width = 200;

b.Height = 100;

}

private void button2_Click( sender, EventArgs e)

{

bmove(listBox1);

}

private void bmove(ListBox b)

{

b.Text = "C#";

b.BackColor = Color.Coral;

b.Left = 500;

b.Top = 200;

b.Width = 200;

b.Height = 100;

}

private void move1(Button c)

{

c.Left += 3;

}

private void timer1_Tick( sender, EventArgs e)

{

move1(button1);

}

private void button3_Click( sender, EventArgs e)

{

timer1.Start();

}

private void button4_Click( sender, EventArgs e)

{

timer1.Stop();

}

private void Form1_Load( sender, EventArgs e)

{

}

}

}




مژده فرجی ::: یکشنبه 87/9/3::: ساعت 1:20 عصر

using System;

using System.Collections.Generic;

using System.Text;

 

namespace ConsoleApplication1

{

class Program

{

static void Main(string[] args)

{

Random r = new Random();

char ch;

int a;

for (int k = 0; k < 20; k++)

{

for (int i = 0; i < 4; i++)

{

a = r.Next(65, 91);

ch = Convert.ToChar(a);

Console.Write("{0}", ch);

}

Console.WriteLine();

}

Console.ReadLine();

}

}

}




مژده فرجی ::: یکشنبه 87/9/3::: ساعت 1:18 عصر

   1   2   3      >
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 2


بازدید دیروز: 5


کل بازدید :59377
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مدیر وبلاگ : مژده فرجی[85]
نویسندگان وبلاگ :
سمانه طالبی (@)[0]

مژده فرجی (@)[0]


 
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<