سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بى‏نیاز از عذر بودن ارجمندتر تا از روى راستى عذر آوردن . [نهج البلاغه]

علمی ،آموزشی،تحقیقاتی

هنگام ذخیره کردن این کد ویژوال استودیو به شما اخطار می دهد که کد دارای حروف یونیکد است. از منوی فایل گزینه ی advanced save options را انتخاب کنید. در اینجا می توان نوع ذخیره سازی را یونیکد انتخاب کرد.

 

برای استفاده از کلاس فوق مانند مطالبی که در قسمت قبل گفته شد عمل می کنیم :

 


using System;

 

namespace ex05
{
class Class1
{
[
STAThread]
static void Main(string[] args)
{
clsDate m_var = new clsDate();
Console.WriteLine( m_var.systemDayOfWeek );
Console.ReadLine();

 

}
}
}

هر چند حالت console یونیکد را پشتیبانی نمی کند ولی اصل برنامه برای ما مهم است و در آینده بیشتر از آن استفاده خواهیم کرد.

 

همانطور که ملاحظه کردید اگر از switch استفاده نمی شد باید از 7 عدد if ‌استفاده می گردید که اصلا ظاهر حرفه ای و شکیلی نداشت!

با استفاده از عبارت زیر کار مقایسه شروع می شود. روز سیستم در یافت شده و وارد بدنه ی switch می گردد. سپس توسط case ها چک می شود تا تساوی آن با عبارت بعد از case به اثبات برسد.

switch( System.DateTime.Now.DayOfWeek.ToString())

اگر هر کدام از عبارات بعد از case صحیح بودند کار پس از آن که در اینجا انتساب است انجام شده و سپس توسط break کنترل برنامه از switch خارج می شود و ادامه ی کار دنبال می گردد.

اگر هیچکدام از case ها صحیح نبودند می توان از گزینه ی default هم در صورت نیاز استفاده کرد. این حالت در یک چنین مواقعی اجرا می گردد.

 

آرایه ها در سی شارپ :

هنگامی آرایه ها ایجاد می شوند که بخواهیم با مجموعه ای از اطلاعات همجنس کار کنیم. برای نمونه از یک آرایه برای ذخیره تعدادی کاراکتر می خواهیم استفاده نماییم. آرایه ها هم یک نوع متغیر هستند پس باید تعریف و مقدار دهی اولیه شوند ، نوع و تعداد اعضای آنها نیز باید معین گردد.

فرض کنید 10 داده ی هم جنس داریم ( برای مثال رشته (string) ) و می خواهیم آنها را ذخیره کنیم. یا می توان 10 متغیر مختلف را تعریف کرد و سپس تک تک آنها را مقدار دهی نمود و یا یک آرایه تعریف نمود و سپس در خانه های مختلف آن این ده عضو را چید. این مطلب زمانی حائز اهمیت می شود که داده های همجنس و به نوعی مرتبط ما تعداد زیادی داشته باشند.

 

 

 

نام دانشجویان:

                  مینا امیری

                  سمانه تقدسی پور

                   زهرا نجفی

مقطع تحصیلی:

                   کاردانی نرم افزار

 

<**ادامه مطلب...**>




مژده فرجی ::: دوشنبه 87/10/16::: ساعت 3:47 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 13


بازدید دیروز: 8


کل بازدید :59425
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مدیر وبلاگ : مژده فرجی[85]
نویسندگان وبلاگ :
سمانه طالبی (@)[0]

مژده فرجی (@)[0]


 
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<