سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به حق برایتان می گویم : بنده نمی تواند خدمتگزاردو پروردگار باشد و هرچه بکوشد، باز یکی را بر دیگری ترجیح خواهد داد. همچنین خدا دوستی و دنیا دوستی، برای شما جمع نخواهد شد . [عیسی علیه السلام]

علمی ،آموزشی،تحقیقاتی

تکنولوژی ها

دنیای توسعه نرم افزار یک مکان فرار است !.ایده های جدید ظهور میکنند و به سرعت به تکنولوژی جدیدی تبدیل میشوند و گویی که در دنیای ما برنامه نویسان ، زلزله ای رخ داده است.

دات نت ماکروسافت از همین زلزله هاست و هرکس که در ویندوز برنامه نویسی میکند را متاثر خواهد کرد ( دیر یا زود ! ) . برای شروع چیزهای زیادی به یکباره درپیش رو داریم که باید بیاموزیم.

دات نت را میتوانیم اینطور ببینیم :: "یک brand جدید از ماکروسافت که آنرا بر تکنولوژیهای مختلفی اعمال کرده است."  برخی از این تکنولوژیها کاملا جدید هستند و برخی دیگر همان تکنولوژیهای موجود بودند که لباسی از دات نت بر تن آنها کرده اند.

مهمترین تکنولوژی جدید در دات نت ، وب سرویسها هستند. . همانطور که از نامشان پیداست ، وب سرویسها قرار است که از طریق وب ، سرویس و کاری را برای ما انجام دهند. بهرحال دات نت فراتر از وب سرویسها ست . تکنولوژیهایی که ماکروسافت در زیر چتر دات نت قرار داده عبارتند از:

 The .NET FrameWork : که خود شامل Common Language Runtime (CLR) و .NET Framework Class Library میباشد ! . CLR بنیان استاندارد برای ساخت اپلیکیشن ها ست و FCL پیاده سازی استانداردی برای اپلیکیشن های مبتنی بر CLR را فراهم میکند. مثلا ADO.net و ASP.net دو نمونه از تکنولژیهای موجود در CLR هستند. توجه : نسخه سبک تری از دات نت هم وجود دارد بنام .NET Compact Framework که برای ابزارهایی مثل PDA ها کاربرد دارد.


Visual Studio.net : چندین زبان برنامه نویسی که میتوانند تحت دات نت ساپورت شوند را پوشش میدهد.

 مهمترین این زبانها VB.net  , ‍C#.net ‌ و نسخه تکمیل شده ای از C++ هستند.

در میان این زبانها ، سی شارپ بطور کامل برای دات نت طراحی شده است.

 
.
NET My Services ‌: دسته ای از سرویسها هستند که به کاربران اجازه میدهند اطلاعاتشان – مثلا یک Address Book – را در اینترنت ذخیره و بازیابی کنند. این سرویسها قابلیتهای کلی تری مثل authentication هم دارند.
 
.
NET Enterprise Servers : خانواده ای شامل BizTalk Server , Application Center , Commerce Server , Host Integration Server, SQL Server , Exchange Server,
Mobile Information Server , Internet Security and Accelaration Server

که در نسخه های 2000 ، این محصولات بطور مستقل از دات نت عمل میکنند. ( به همین دلیل از قابلیتهای Sql Server 2005 شگفت زده خواهید شد ! ).
 

سی‌شارپ همچون زبان برنامه‌نویسی جاوا زبانی‌ست شئ‌گرا و سطح بالا (high level). محصول شرکت Microsoft و بر پایه .NET از آنجایی که شئ‌گرائی و سطح بالا بودن از ابزارهای مدیریّت مؤثّر و کارآمد پیچیدگی در فضای پیچید? اینترنت مدرن می باشند، در واقع می‌شود جاوا و سی‌شارپ را از جمله زبان های اصلی برای ایجاد و انجام برنامه‌های کاربردی تحت وب (web applications) و خدمات وب دانست.
بر اساس ادّعای شرکت مایکروسافت، این زبان در سال 2000 توسط تیمی به سرکردگی آندرس هلزبرگ و نیز سکات ویلتاموث ساخته شد. سی‌شارپ که فقط برای دات نت است در مجموعه NET Platform SDK. ارائه گردید که در محیط های برنامه نویسی استودیوی بصری دات نت (Visual Studio .NET)، در نسخه‌های 2003 و 2005 آن موجود است. دستورات زبان سی‌شارپ مانند جاوا سطح بالا تر از C و ++C است و از VB ساده تر. این زبان همانند پیدایش زبان C انقلابی را در امر برنامه نویسی موجب شد، چراکه به طور همزمان میتواند امکانات سطح پاین و سطح بالا را به بهترین شکل پشتیبانی کند. در طراحی این زبان برای جلوگیری از پیدایش Bug در زمان اجرا بسیار تلاش شده و اجازه هر کاری (مانند ساخت اشاره گر) را نمیدهد(مگر اینکه اصرار بر انجام این کارها داشته باشید(


 

نام دانشجویان:

                  مینا امیری

                  سمانه تقدسی پور

                   زهرا نجفی

مقطع تحصیلی:

                   کاردانی نرم افزار

 





مژده فرجی ::: دوشنبه 87/10/16::: ساعت 3:23 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 20


بازدید دیروز: 4


کل بازدید :59523
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مدیر وبلاگ : مژده فرجی[85]
نویسندگان وبلاگ :
سمانه طالبی (@)[0]

مژده فرجی (@)[0]


 
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<